Persoonlijke gegevens
Naam: Hans van den Dungen
Geboortejaar: 1982
Persoonlijkheid: Ambitieus, Hardwerkend, stressbestendig, extravert, zelfstandig, nieuwsgierig, flexibel
Systeem-ervaring
Odoo (ERP-pakket)
Adfinity van Easi (ERP-pakket)
BouwOffice (ERP-pakket)
Absolute (vnl boekhoudpakket)
Silvasoft (vnl. boekhoudpakket)
Bright Analytics (Rapporteringstool)
PowerBi (Rapporteringstool)
Excel (o.a. PowerQuery, …)
Werkervaring
Februari 2023 tot heden:
-
Rechterhand van de CFO
Aansturen / richting geven aan de hoofdboekhouder
Begeleiden van de Business Support & Treasury Manager naar een hoger niveau.
Implementatie financiële maandrapportering mbv Bright Analytics
Implementatie / begeleiding van Powerbi voor de dagelijkse controlling werkzaamheden en ondersteuning Sales Team;
Implementatie adequate budgetvoorbereiding en opmaak;
Implementatie analytisch boekhouden;
Begeleiden opstart buitenlandse vestigingen;
Ondersteunen verbeterproject “Sales & Operation Processen”
Ad hoc opdrachten voor het directieteam. Laatste maanden voornamelijk:
Bijsturen budget 2024 / Forecast End of Year.
Opmaak budget 2024-2028
Oktober 2022 tot februari 2023:
-
Aansturen 3 boekhouders en 1 junior controller;
Implementatie nieuw boekhoudpakket Adfinity van Easi (Huidige pakketten zowel BouwOffice als Absolute)
Opstart van financiële kwartaalrapportering voor de ontwikkelaar;
Opstart van budgetcontroles binnen de aannemer-tak;
Aanspreekpunt van de banken en opvolging kredietaanvragen;
Financieel beheerder van de verhuurfondsen en nazicht patrimoniumlijsten;
Ondersteuning bij de opstart van nieuwe business-units (Ontwikkelingsfonds, ESCO’s, Projectontwikkeling-services, …)
Augustus 2017 tot September 2022:
-
Referentie-check:
Michel Demot voormalig CFO maar wel nog bestuurder
Financiële kwartaalrapportering;
Business Controller: In samenspraak met de Project Ontwikkelaars alle lopende projecten volledig doorlopen (Sales, facturatie, vooruitgang werken, doorrekeningen, …). Deze info is eveneens nodig voor de kwartaalafsluitingen;
Verantwoordelijke Powerbi-toepassing voor de Sales/Facturatie-opvolging;
Financieel aanspreekpunt voor onze partners in gezamenlijke projecten;
Deelname aan Directiecomités van de projecten indien financiële topics;
Bekomen van projectfinancieringen en beheer van de corporate kredietlijnen voor de ganse groep;
Treasury-verantwoordelijke voor de ganse groep op een beperkt niveau;
Onderhouden van de bankrelaties en garantie-instellingen;
Ad-hoc opdrachten voor de ganse groep uitzoeken/oplossen voornamelijk op vraag van de directie;
Samen met de hoofdboekhouder de jaarlijkse audits tot een goed einde brengen;
Vertrouwenspersoon en rechterhand van de voormalige CFO Michel Demot
Tijdelijk ook controller van Democo Group geweest voor de ondersteunende diensten;
Opstart uitbreiding patrimonium vennootschap Herk & Red NV
Maart 2016 tot Juli 2017:
-
Referentie-check:
Jules Cools voormalig financieel en administratief directeur
Boekhoudkundig en administratief opvolgen van de vestiging in Tel Aviv (Israël) maar ook van kleinere projecten in het buitenland (Duitsland, Denemarken, Frankrijk, …). Hiervoor zat ik ongeveer 1 week per 1,5 maand in het buitenland.
Tevens op het hoofdkantoor aansturen van de klantenopvolging en borgen, projecten financieel doorlichten, interne procedures doorlichten, … m.a.w. de opgedane ervaring bij DEME proberen te implementeren in de organisatie. Bedoeling was ook dat ik Financieel en Administratief directeur ging vervangen bij zijn pensioen.
April 2014 tot Februari 2016:
-
Referentie-check:
Claude Pannier (0476 / 30 00 37) Group Finance Director
Glenn Carton (0494 / 80 08 45) Project Manager
Pieter-Paul Muylle (0470 / 89 02 83) Business Area Controller
CUXHAVEN, Duitsland => Oktober 2015 – Februari 2016
EEMSHAVEN, Nederland => Maart 2015 – September 2015
Functie: Finance controller op 100% GeoSea-project
Taakomschrijving: Beide projecten omvatte de constructie van een windmolen-project en hadden een waarde van +/- 100 à 150 mio EUR. Boekhouding gebeurde lokaal in België echter facturen werden digitaal door mezelf gealloceerd. Naast de dagdagelijkse activiteiten hield ik me voornamelijk bezig met de rapportering en ondersteuning van de Project Manager.
ROSTOCK, Duitsland => April 2014 – Maart 2015
Functie: Deputy Finance Manager op Joint Venture met Hochtief
Taakomschrijving: Project omvatte de constructie van een windmolen-project voor EnBW in de Baltische Zee en had een waarde van +/- 500 mio EUR. Samen met de Finance Manager stuurden we een lokaal team aan van boekhouders en verzorgden we samen de maandelijkse rapporteringen.
September 2012 tot April 2014:
-
Referentie-check:
Tom Hendrickx (0475 / 65 24 97) Voormalig eigenaar
Functieomschrijving:
Global Impact NV is een Limburgse KMO (Omzet +/- 13 mio EUR) gespecialiseerd in basis textiel (Ondergoed, beenmode, nachtkleding, …). Als Key Account Manager was ik verantwoordelijk voor de klanten ALDI, COLRUYT en DELHAIZE. Ik was het commerciële aanspreekpunt van deze klanten en was verantwoordelijk voor het volledig proces vanaf dat de offerte was uitgebracht tot de effectieve levering. Dit was een zeer omvangrijk proces waarbij ik werd ondersteund door een klein team (sourcing, designers, aankopers en logistiek). Het merendeel van de producten werd geproduceerd in China en India.
Februari 2010 tot augustus 2012:
-
Referentie-check:
Claude Pannier (0476 / 30 00 37) Group Finance Director
Allan De Wispelaere (0472 / 91 56 71) Business Area Controller
GUAMARE, Brazilië => Maart 2012 – Mei 2012
Functie: Financial Manager van een Joint-Venture project in Brazilië.
De maanden juni, juli en augustus 2012 heb ik terug doorgebracht in België (verlof en opzegperiode).
SOYO/LUANDA, Angola => April 2010 – Februari 2012
Functie: Gestart als Project Accountant en doorgegroeid tot Financial Manager van Angola
Taakomschrijving:
Import/Export;
Personeelsadministratie (Angolezen en expats);
Dagelijkse boekhouding;
Kwartaalrapporteringen van verschillende vennootschappen;
Relaties met lokale instanties onderhouden;
Aansturen van 5 lokale stafmedewerkers
Audits afronden en voorbereiden / Fiscale aangiftes;
ZWIJNDRECHT, België => Februari 2010 – Maart 2010
Functie: Boekhouder van de Tijdelijke Verenigingen in België in afwachting van buitenlands project.
April 2007 tot januari 2010:
-
Functie: Account Manager in het Business Center Hasselt/Genk onder leiding van de Business Center Manager Geert Stulens.
Functieomschrijving:
Als Account Manager bij BNP Paribas Fortis NV was ik verantwoordelijk voor een klantenportefeuille van ongeveer 150 bedrijven in de regio Hasselt/Genk. Mijn hoofdtaak was het behandelen van kredietaanvragen. Echter een bank is meer dan enkel traditionele investeringskredieten. Samen met de skill-officers van Fortis Lease, Fortis Commercial Finance (Factoring), Global Trade Services (Import en export), FB Brokerage, Global Markets, Private Equity, … probeerde ik een oplossing te zoeken voor de noden van mijn klanten. De functie van Account Manager was een commerciële job waarbij de risico-inschatting altijd van cruciaal belang was. Mijn ervaring als auditor was hiervoor een perfecte basis. In mijn job als Account Manager werd ik tevens bijgestaan door een Commercieel Assistent.
September 2005 tot april 2007:
-
Functie: Ervaren Assistent Audit
Referentie-check: Gert Maris Partner BDO
Functieomschrijving:
Hoofdzakelijk het controleren van de Jaarrekening van KMO's die de criteria overschreden voor het aanstellen van een commissaris. Dit houdt in voor iedere klant een interim-controle en eindejaarscontrole uitvoeren.
Opleiding
2001- 2005: Licentiaat Toegepaste Economische Wetenschappen Optie Accountancy Financiering
Limburgs Universitair centrum (LUC)
Universitaire Campus - Gebouw D
3590 Diepenbeek
Eindverhandeling: Familiebedrijven in Vlaanderen: Structuur en Belang
Tevens heb ik tijdens mijn 1ste Lic TEW een semester gestudeerd aan de Universiteit van Nantes (Frankrijk) in het Kader van het Erasmus-project.